Tot just tornat de Finlandia, Russia i Letonia.

30 hores en tren (4 trens diferents), 6 en avió, 1 hora en vaixell, 1 hora en autobús, 40 minuts en en taxi (al anar i tornar a Dublín aeroport), un bon fart d'agafar el metro i moltes, moltes caminades a peu. Finlàndia, Rússia i Letònia han estat el darrer destí.

(tren Moscou – Riga)

Tot just fa un dia i escaig (diumenge a la nit) aterràvem a Dublín venint de Riga. Unes hores abans preníem el sol en una de les places del centre de Riga tot fent una cervesa i gaudint el concert d'un grup local. El dia anterior, arribàvem a Letònia després de 16 hores de tren des de Moscou. Els trens a Rússia són tota una experiència, des que compres el bitllet fins que arribes al destí.  A Moscou, vam passejar per la Plaça Roja tot gaudint de més de 30 graus de temperatura, vam recórrer per les entranyes del Kremlin (les que es poden visitar, esclar), vam beure xampany al descans de l'opera Madam Butterfly en un dels teatres més importants de Moscou (l'entrada per l'opera ens va costar 123 rubles, 3 Euros i escaig; segells per a 8 postals a enviar a Europa em van costar 180 rubles) i vam passejar amunt i avall per la ciutat que ha estat protagonista en unes quantes pàgines de la Història.

(Una imatge de Riga)

(La foto per excel.lencia de Moscou)

(Una altra foto a Moscou)

De Moscou hi vam arribar des de Sant Petersburg (6 hores més en tren), una de les ciutats més boniques que he estat mai. Definitivament l'aconsello a tothom. És tot un plaer deixar-se perdre entre carrerons i palaus, passejar entre canals i esglésies exòtiques a la nostra vista, contemplar els tresors acumulats a l'"hermitage" (no en sé la traducció al català), recórrer estacions de tren i metro (tant aquí com a Moscou), contemplar el mixte perfecte entre la història i el segle XXI o per exemple també, palauejar entre la meravella de fonts i palaus a Petrodvorets (Peterhof www.peterhof.org La Versalles Russa).

(Peterhof)

Sant Petersburg és bellesa permanent, altament recomenable per fer un tast de l'experiència russa, si podeu feu-hi via al voltant d'aquestes dates, just quan el sol quasi no es pon mai i podeu gaudir de l'eternitat dels dies.

(St. Petersburg)

[@more@]

Vam entrar a Rússia venint de Finlàndia, Tampere, Helsinki i la fortalesa marina i Patrimoni de la UNESCO a Suomenlinna, varen ser les nostres tres destinacions al país dels mil llacs.  Segons el meu parer és un país en molts aspectes a seguir. Acollidor, transmet civisme i netedat, més nòrdics ens hauríem de tornar.

El pitjor: La burocràcia russa (lentitud en els serveis públics com ara les guixetes per aconseguir bitllets, tota la mandanga per aconseguir el visat d'entrada al país,…), que a Rússia només existeix una llengua (per sort la gent jove, infinitament pocs, comencen a xerrar anglès). Un país, no és pas l'únic, on al primer que has de témer és a tothom qui dugui uniforme (i no n'hi ha pas pocs, talment semblava que Rússia estigues en estat d'excepció segons quant). Per sort a nosaltres dos només ens van demanar els passaports a les fronteres i no pas en cap ocasió pel carrer.

This entry was posted in General. Bookmark the permalink.

7 Responses to Tot just tornat de Finlandia, Russia i Letonia.

1. Edu @l+q says:

Encara sort que heu tornat i esteu tots bé, després del post de la Noe, aquest és més tranquil.

apa, ens veiem aquesta tarda.! 🙂

2. Unmei says:

Uau!!! Quin viatget nen!!!! Quina enveja, no cal dir-ho!!

la veritat es que Moscu i Petesburg son dos destinis de la meva llista de paisos… pero encara trigare a anar-hi em penso..

Crec que hauries de fer un llibre de viatgets eh Josep!!!! Estas mes temps porahi que a Dublin!!!

El proper Polonia oi??

3. Collons Josep, quin nivell!! Anant a l’òpera, demanant mas cava des de la finestra del tren…huahuahua!!
    I a sobre ja estàs preparant el proper viatge; aquí que no falti de res!!

4. Montse C. says:

Ei, Josep: quina passada!!! A més sembla que us va fer molt bon temps.

Veig que els teus viatges van pujant de categoria…

Quin és el proper viatge?

5. ramon says:

Que bé que t’ho passes, paio! I quines fotos més xules.

6. JosepArnau says:

Si, per sort no vam tenir cap problema. Mira que no les teniem pas totes.

Potser si que ho hauré de fer Unmei. El proper cap a Polònia per Sant Joan…

Sir William, es fa el que es pot. Per cert, he vist que has obert una versió en francès del teu bloc?

Montse, vam tenir onada de calor al maig a Moscou, 35 graus! Primer cap a Polònia i al juliol cap a fer les illes gregues!

Ramon, es fa el que es pot. De fotos n’hagués publicat moltes més però no he tingut prou temps.

Salut!

7. Mikel says:

35º a Moscu….no ho hauria dit mai…
    La veritat es que te pinta de que t´ho vas pasar en gran!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Tot just tornat de Finlandia, Russia i Letonia.

(tren Moscou – Riga)

(Una imatge de Riga)

(La foto per excel.lencia de Moscou)

(Una altra foto a Moscou)

(Peterhof)

(St. Petersburg)

[@more@]

This entry was posted in General. Bookmark the permalink.