Tornat dels paisos baltics

Be, ahir ja vaig arribar dels paisos Baltics, Lituania, Letonia, Estonia d'una tongada. La veritat es que ja no se ni on parava, porto un cacau de paisos, ciutats, monedes, ciutadans, idiomes, temperatures, carrers, carreteres, avions, autobusos, cotxes, canvis d'hores i tot, que es massa. Hi havia dies que no sabia ni tant sols on parava… tanmateix, ha estat una setmana ben aprofitada.

Vam començar el viatge per Kaunas (Lituania), confirmo 100% la passio pel basquet en aquest pais. Aquell mateix dia jugava el Zalguiris en l'euroleague i tothom n'estava pendent. Vam anar a fer un tomb pel centre, a fer un mos, cap a una disco local i tot seguit cap a fer nones. Per quatre rals vam llogar un apartament que era massa, la llastima es que alli nomes hi estavem una nit. L'endema vam acabar de visitar un xic mes la ciutat i al voltant del migdia enfilavem amb bus cap a Vilnius.

Dels tres paisos ens va sorprendre el fet de trobar bastanta gent que no parlava gens d'angles, darrerament es quelcom que em passa sovint en certs viatges que he fet. La veritat es que es una sensacio curiosa, recordo estant a Palestina en un poblet ara al setembre, vaig entrar en un edifici on hi havia una associacio de presos politics palestins. Les ganes de xerrar eren enormes, tenia mil preguntes per a fer, del grup de palestins que hi havien (tot gent jove) nomes un xerrava angles, els demes noimes arab. Vam haver de xerrar usant les mans i dient coses com: Ronaldinho! Futbol! hehehhehe pero l'experiencia es fantastica.

M'en vaig del tema. dels tres paisos, el que ens va semblar menys desenvolupat fou Lituania, malgrat aixo, la capital Vilnius esta a l'alçada de moltes ciutats europees, i fins i tot les supera de ben troç a mes d'una altra europea que he estat (no dire noms…). Els paisatges dels tres paisos tambe han estat prou sorprenents i atraients a la vegada, mes encara havent vist les primeres neus de la zona. A Vilnius tambe vam llogar un apartament per quatre rals, estavem ben be al centre i era enorme. Una bona ciutat per anar, a la que pugui penjo unes quantes fotos. D'alli vam fer via cap a Riga, tambe en autobus, bona part del cami va estar nevant, si mal no recordo eren vora 5 hores de cami. Riga (Letonia) es una ciutat gran, força gran i bonica a la vegada. Es una ciutat amb ambient, amb moviment, una ciutat per gaudir i prou que ho vam fer… Ens vam allotjar en un hostel ben aprop de l'estacio de tren i d'autobus, tambe força economic i a la vegada ben situat. Com a curiositat un pub que vam trobar, el qual es diu FC Barcelona i evidentment esta plegat de coses del Barça. D'aqui vam enllaçar cap a Tallin (Estonia), aquest trajecte ja el vam fer en cotxe i la tornada tambe. Tallin de les 3 ciutats es la que m'ha agradat mes, te una quantitat enorme d'edificis fascinants, a banda de semblar una ciutat 100% europea, cosa que els altres 2 paisos encara estan bastant mes russianitstats. Tot i que una altissima poblacio estona te com a llengua mare el rus. Si podeu feu-hi via, que es una ciutat que de debo val la pena anar-hi.

[@more@]

L'unica nota negativa del viatge ha estat que em vaig carregar la camera de fotos. Anant de Vilnius a Riga el bus va parar 20 minuts per a que la gent fes les seves necessitats. On estavem estava nevat i vaig començar a tirar fotos. Una patinada inoportuna amb la camara engegada a la ma em va fer tirar la camara a terra (jo no vaig caure pero), l'objectiu es va quedar enfora i la camara no funciona. Per sort a Dublin en tinc una altra d'un amic que m'havia donat la seva (per casualitat teniem la mateixa camara) per a que n'agafes la bateria i altres peces ja que a ell l'hi havia passat exactament el mateix. Vaig aconseguir arreglar la seva camara i ara en tenia dues, vaja la meva trencada (he pogut rescatar les fotos de Lituania pero als altres dos paisos vam haver de comprar una camera d'usar i llençar).

Si alguna cosa he apres en aquest viatge, es que la unica manera d'existir com a poble per a Catalunya es tenir un Estat propi. Els tres paisos de principis dels 90 que son paisos lliures, existeixen, estan ben vius i cada cop van a mes. Si haguessin seguit com estaven no estarien pas com estan. Nosaltres, o fem el pas cap a la llibertat o desapareixem com a poble.

This entry was posted in General. Bookmark the permalink.

3 Responses to Tornat dels paisos baltics

1. Montse C. says:

Quina enveja que em dones!!! Aquests països els desconec força i per tant no puc donar cap opinió.
    El que et va passar amb la càmara és una llàstima: tant de bo t’haguessis caigut tu!!! (sense fer-te mal, és clar). Bé, al Pc Green en venen de molt bona qualitat i a un molt bon preu.
    Estic totalment d’acord amb tu amb la part final però aquests països si fossin més rics que Catalunya per exemple, no serien independents. Crec que un país “pobre” té més possibilitats que un de ric d’aconseguir la independència. El nostre camí serà molt més llarg i tindrem més entrebancs.
    M’alegro que tot us hagi anat molt bé!!!

2. JosepArnau says:

Si en aquest viatge no hi ha hagut cap entrebanc o cap anecdota que sobresurti del normal com si que m’estava succeint en els darrers viatges.

La veritat es que m’han sopres gratament els 3 paisos i he canviat la opinio que en tenia tant dels paisos com de la seva gent. Alguna dia ja parlare de l’enrome quantitat de Polonesos, Lituans, Letons,.. que viuen a Irlanda.

Pel que fa a la camera, de 2 en fare 1 i no caldra comprar-ne cap mes. Procurare penjar una foto amb un barret rus que ens vam fer.

Ara ja preparo els eguent viatje: Cap a descobrir Portugal la setmana que ve.

3. JosepArnau says:

Pel que fa a llengues no vaig poder fer massa diferencia, l’unic que em vaig atrevir va ser a demanar el sopar en litua a Vilnius (tenia truc ja que duia xuleta de com se deia tot).

Pel que fa a les friccions, no en vam veure pas, malgrat que he llegit que uns anys enrere si que n’hi havia hagut forces.

Durant el viatge vaig estar llegint que hi ha una certa polemica per una estatua de caire comunista a Tallin. Uns hi veuen el comunisme, els altres el fet d’anar en contra el nazisme. El fet es que ha estat boicotejada molts cops pels estons i un grup de russos van decidir custodiar-la fent torns les 24 hores per tal de que no tornes a ser atacada. Finalment la policia estona es qui l’esta custodiant les 24 hrs.

Salutacions Alexandre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *